24/7 kinderopvang en TEDx

Maak je wereld groter op Schiphol CBD

Het borrelt en bruist op Schiphol. Innovatieve bedrijven als Microsoft en Cargill, en sinds kort ook DS Smith en Smurfit Kappa hebben hier hun hoofdkwartier. En het barst er van de ontwikkelingen; denk aan The Base en het nieuwe Hilton hotel dat in de tweede helft van 2015 opengaat. Of aan bijzondere concepten als pop-up locatie The Cabin en de YourSchipholBIKE leenfietsen. Het zijn allemaal nieuwe ondernemingen die de zakenlocatie op een steenworp afstand van de terminal maken tot het Central Business District (CBD) van Schiphol.

header-home

De wereld op loopafstand
AirportCity, dat is het idee. Het kosmopolitische karakter van Schiphol trekt functies aan die elkaar versterken. Dat trekt weer nieuwe services aan en daardoor ontstaat er een klimaat met zoveel verbindingen en diensten dat bedrijven zich hier graag vestigen. Nergens anders beleef je deze sfeer van internationaal zakendoen, de dynamiek en de vibe van ‘de wereld op loopafstand’. 24/7, het hele jaar door. En waar anders heb je vanuit je kantoor zo’n magistraal uitzicht op landingsbanen en een 747 voor de deur?

gallery-wtc-14

Pannenkoeken, Young Professionals en TEDx
Schiphol staat voor ‘meet and greet’. Niet alleen om familie en vrienden uit te zwaaien, maar vooral ook om zaken te doen. Het is centraal gelegen, goed bereikbaar en er is altijd wel een parkeerplek. Je vindt er kantoren, hotels, business centers, en plekken waar je kunt lunchen, dineren of elkaar gewoon kunt ontmoeten. Maar ook een business club, Young Professionals netwerk, 18-holes golfbaan, 24-uurs kinderopvang, een bar, de online supermarkt van AH en binnenkort ook sportvoorzieningen en een kapper.

Speciaal voor de mensen die hier werken worden er spontaan ‘food en networking events’ georganiseerd. Op een gratis pannenkoekenlunch kwamen 300 mensen af en onlangs was TEDxAmsterdam voor het eerst op Schiphol. Goed voor de reuring in het gebied. Waarom? Schiphol wil mensen en bedrijven bij elkaar brengen. En dat wordt gewaardeerd. Er ontstaat samenhang, de plek krijgt betekenis. Het is nieuw en spannend. Mensen komen op een andere manier met elkaar in contact, ze delen kennis, er ontstaat iets nieuws!

Corporate with a twist
Bereikbaarheid en functionaliteit staan voor veel bedrijven nog steeds voorop; maar dan wél in een inspirerende werkomgeving. Een omgeving die durft te verrassen, die smaak maakt. Voorbeelden van smaakmakers? Een gratis volautomatisch fietsleensysteem met design fietsen van hout voor iedereen die op Schiphol werkt. Of de unieke pop-up locatie ‘The Cabin’. Een duurzaam huisje van aluminium en karton dat je willekeurig in het gebied kunt neerzetten. Om de zoveel maanden wisselt de huurder. Alles kan: van een duurzame worstjes- en zuurwarenverkoper tot workshops tot een bekend sportmerk.

Schiphol vertaalt op een heel eigen manier de sfeer van de levendige binnenstad naar een corporate omgeving. Altijd met een twist. Kijk maar eens wat een inspirerende uitstraling het nieuwe Hilton Schiphol hotel van Mecanoo Architecten brengt; vanaf de snelweg is deze landmark al te zien. Schiphol CBD gaat de komende jaren echt nieuwe smaak maken.

Benieuwd naar het nieuwe Hilton Schiphol? Klik hier.